pagi yg gelap,kini sudah terang.....



situasi:pagi td otw g ladang limau..
mangse:kawan aku..
kenape eksiden:masih misteri..
kelajuan kete?:kurang 70kmh
skill2 terbabit:huyung-hayang+rotation 1720 degrees.

pagi td..otw ke ladang aku yg terletak 30km dari umah,sedang bersarapan enak roti canai double+nes o beng!,tut2x!..msj masuk inbox aku berbunyi,


si X-"ko nk tgk kete aku eksiden x?dtg r gelanggi 1"

....aku terkejut jap..then aku bls

aku-"eksiden?hurm.G1?ok,bleh jgk,otw dr b.pusat g ladang ni"

sepanjang perjalanan aku g ke tmpt kejadian...aku terpk2 da cm ne keadaan die..harap ok la...

lebih kurang 20 min,aku tiba...kelibat die dari jauh aku da nmpk da..hehe..selamat budak ni..alhamdulillah....
bapak dia pon ade skali time tu..mak dia pon ade...aku menegur dia n bapak dia.......

"cikgu?"

dia n bapak die membalas ngan senyuman shj..mmg kenal la tu..mak dia dlm kete tersenyum tgk kelibat kawan anak dia da mai...haha...

smpi je aku tgk kete dlm keadaan dlm gambar2 tepi ni...huhu..tersenyum aku sebab ade bahan nk taruk blog...haha..xpe agpon aku da mintak izin kt tuan nye kete nk amek pic...die bg...kah3x...nasib la die ok je...tp aku xcayer tu..kete terpusing 2x sebelum berhenti...

aku tanye la die mcm ne leh jadi gini...
die ckp die otw nk g skola...(cikgu ganti)...bawak slow..tibe2 terhuyung-hayang..trus xpat kawal...aku xpect

angin tayar die kot xcukup aku cube meneka.....kami borak2 la panjang smbil tggu tow-car mai...dalam mase menuggu tu ade la plak org2 lalu lalang situ berhenti tgk keadaan...lori2 besar pon ade lalu area tu..huhu..nasib ade freewill polis jage lalu lintas..

tgk bapak dia cool je anak die eksiden..janji anak selamat tu penting..lain cm aku eksiden 1.1.09 dulu...pas eksiden kol bpk aku..trus kene maki...haha...sian aku....ok3..back on track...smbil gosip2 tepi jalan tu..finally smpi gak tow-car...trus diorang jalankn aktiviti seperti kite sume tahu la...huhu...aku sempat lagi amek beberape keping pic...setelah kete ditarik ke tepi jalan...kawan aku ni trus capai segale barang2 dlm kete...aku pon tlg jgk...

......tlg tgk.....

haha..bkn xnk tlg tp mak abh dia da tlg da..xpela..

nk ditamatkn citer..kete die da kene tow..kami farewell salam2 ngan bapak dia...then die pon otw blik umah ngan bapak dia..aku pon .......

otw.....


ke rumah jgk



..tibe2 mls nk pegi ladang...sebab pekeje aku yg bercuti tu..da mai keje..so xde ape nk tlg dorang kt ladang tu..pandai dah masing2 tau nk wat keje ape...so aku blik la umah..dgn ati yg lega..kawan aku selamat..xde ape2 yg berlaku kt dia..syukurlah!...

nasihat kepade rakan2 di luar sane..dlm keadaan jalan licin pas ujan..bwk kete elok2...slow pon malang bleh datang...so watchout la memasing.....

gosip arini:si penulis blog yg kutuk almarhum sultan da kene tangkap(harian metro)....jadi kepade semue blogger..jage la tatatusila memasing k??

ape2 layan kn lagu indah kt blog aku ni..sedap je...hurm...hurm....

tata~!

No comments: